Bola to prvá šanca, pretože investori museli reagovať na rezignáciu výkonného riaditeľa Jean-Marc Janaillac a pripomienky francúzskeho ministra hospodárstva. Pán Janaillac bol prijatý po tom, čo zamestnanci stratovej leteckej spoločnosti odmietli novú platovú dohodu a pokračovali vo svojom protestnom konaní v snahe o zvýšenie platov o 5,1%.

letadlo

Navyše v nedeľu minister Briuno Le Maire varoval, že Air France môže „zmiznúť“. Francúzska vláda vlastní 14,3% materskej skupiny Air France-KLM. Napriek štrajku letecká spoločnosť trvala na tom, že v pondelok bude môcť udržať 99% dlhých letov, 80% služieb strednej trasy a 87% krátkych letov.
Odpoveď vlády je považovaná za test pracovných reforiem, ktoré začal francúzsky prezident Emmanuel Macron. Takisto došlo k štrajkom v štátnej železničnej spoločnosti SNCF. Le Maire povedal francúzskemu spravodajskému kanálu BFM TV: „Vyzývam všetkých, aby boli zodpovední: posádky, pozemný personál a piloti, ktorí žiadajú o neoprávnené zvýšenie platenia.

„Prežitie spoločnosti Air France je v rovnováhe,“ povedal a dodal, že štát nebude slúžiť ako záloha pre dlhy leteckej spoločnosti. „Air France zmizne, ak nevyvíja potrebné úsilie, aby bola konkurencieschopná,“ varoval.
Spoločnosť Air France-KLM zaznamenala v prvom štvrťroku čistú stratu vo výške 269 miliónov EUR (238 miliónov GBP). Spoločnosti British Airways a Lufthansa už v posledných rokoch prekonali silné znižovanie nákladov v dôsledku rastúcej konkurencie nízkonákladových leteckých spoločností a dopravcov z krajín Perzského zálivu.

letiště

Ale mnohí analytici tvrdia, že spoločnosť Air France zaostávala v reštrukturalizácii ďaleko za sebou a nerealizovala svoje pokračujúce straty. Skupina už znížila očakávania svojej finančnej výkonnosti v roku 2018. Spoločnosť Air France sa v roku 2004 spojila s holandským dopravcom KLM. Spoločná spoločnosť letí každoročne desiatky miliónov cestujúcich po celom svete.

Posted in Nezařazené